Weekend at Costiera Amalfitana!


There is a part of Italy that I haven't seen before, even if it is famous around the world and it's so near to Rome. This place is Amalfi Coast. 
I said I haven't seen it before, well, that's why we decided to have a weekend getaway there.

C'è una parte d'Italia che non ho ancora visitato, nonostante sia conosciuta in tutto il mondo e a due passi da Roma. Questo posto è La Costiera Amalfitana.
Ho detto che non ho ancora visitato? Beh, ecco perchè abbiamo deciso di farci un bel weekend fuori porta proprio li.


  


Amalfi, Majori, Positano, Salerno, Sorrento, Pompeii are beautiful places with a long history, whereyou can live the old glamour of 70's and 80's with antic ruins and stunning landscapes.
The narrow streets, warm colors, lemons and terracotta make a background to the famous Amalfi Coast where the cristal water of the sea is the biggest attraction of the place that is the reason why so many tourist from all around the world came here.

Amalfi, Majori, Positano, Salerno, Sorrento, Pompei sono posto tanto belli quanto antichi, dove sembra di rivivere l'Italia degli anni 70 e 80, con un misto di costruzioni antiche e paesaggi mozzafiato.
Le strade strette, i colori caldi, i limoni e le lavorazioni di terracotta fanno da contorno alla celebre costa amalfitana dove l'acqua del mare è una delle attrazioni maggiori dei numerosi turisti in visita.




The photos you can see here are not giving enough credit to this stunning place, its beauty and the peace that they give you. After a relaxing weekend, with the fantastic seaside and picturesque cities like Positano that seem to be made for the tourist searching for peace and relax. The only flaw was the rainy weather that we had! :)

Le foto non descrivono abbastanza la bellezza e la tranquillità che ti danno questi posti. Un weekend rilassante, con un mare stupendo e tutti i paesini tipo Positano sembrano costruiti per il turista in cerca di relax e di scaricare lo stress... peccato io abbia trovato brutto tempo! :)



P.S I wanted to thank Piotr and Anna for the fantastic relaxing weekend and the opportunity to visit this magic place with my Karolina :)

P.S. per questo bellissimo weekend rilassante ringrazio Piotr ed Anna che mi hanno dato l'opportunità di visitarli con la mia Karolina. :)

5 commenti:

  1. such cute photos!

    http://glamourgirl-bg.blogspot.com/

    RispondiElimina
  2. Great post!!! Please i invited you to my last post in www.lolianders.com, your comment is very important to the campaign "You'll die soon" all followers and comments you could win a symbolic prize for your blog! Thank You so much, Have a Great week!, Loli!

    RispondiElimina
  3. Thank u so much, this is your award!

    http://2.bp.blogspot.com/-kPdoci-EX-4/T_w6nRVkcuI/AAAAAAAABnY/rG2G87qg4XE/s1600/Versatile+Blogger+Award.jpg

    copy and paste the pic 4 r blog :)

    RispondiElimina
  4. Ciao, mi presento, sono Cry. Mi piace davvero molto il tuo blog, complimenti!
    Anche io ho uno, è un blog di cinema e mi piacerebbe poter iniziare una collaborazione. Ho in mente un paio di idee per rendere la cosa interessante per entrambi.
    Se l'idea ti ispira, scrivimi su lascatoladelleemozioni@gmail.com
    Ad ogni modo, grazie.
    Cri

    RispondiElimina